Rutiner

jag ska försöka bli bättre på rutiner. Framförallt vad gäller kosten. Jag vill inte banta eller dieta bara hitta en balans som passar mig. På senaste har jag ätit för mycket vilket lätt händer när jag är i obalans och mår dåligt. Jag ska försöka med runtiner för: 

Frukost 
Lunch 
Middag 
Mellanmål 

Samt när jag går och lägger mig och för när jag går upp. Kroppen gillar ju trygghet precis som hjärnan! 





Jag har köpt multivitamin (omega 3 brukar jag äta). Jag brukar vara emot kosttillskott men kanske är det så att vi behöver hjälpa kroppen? 
Vår mat är inte så näringsrik längre, med den stressade skörden av frukt och grönt i näringsfattig miljö.... 

Jag blir inte klok på det, vissa vitaminer och mineraler kan ju faktiskt bli toxiska Om det blir dör mycket. Men samtidigt är det ju dumt att må dåligt pga brist när det finns tabletter? 

Ja ni, svår fråga alla får nog ta ställning för sin egen del. Jag tänker iallafall prova! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: