svar

Min kropp har svarat fantastiskt, på bara en vecka har det hänt grejer. Jag känner mig snabbare, starkare, piggare. Tidigare har jag varit ganska dålig på att vila mellan träningspass och även dålig på att lägga upp min träning efter mig och dålig på att mäta och förbättra mina resultat. För att förbättras behövs

Träning

Vila 

Energi

Du kan aldrig bli starkare på gymmet. Det är i soffan och i sängen som du växer och läker! Jag har kört så att jag tränar tre dagar och vilar en, tränar tre vilar en. Funkar toppenbra för mig. Då kan jag också tänka att, "herre så skönt imorgon får jag vila!" Plus att efter en vilodag orkar jag köra på betydligt bättre och hårdare på passen!

Idag har jag varit på löpning + yoga. Vi började med att springa fem kilometer med lite fartökningar. cirka sex stycken á 30 sekunder (tror jag). Jag dog lite, orkade inte alls hänga med i dem andras tempo. Jag har en bit kvar innan jag är i samma form som jag var en gång. Sen påverkar givetvis min tidigare träning, jag sprang faktiskt 7 km igår. Det är fruktansvärt att vara den som springer långsammast, att vara "sämst". Hemska känsla och fy vad psykisket påverkar prestation vid träning. Jag sprang sista halvan med känslan, jag är dålig, jag klarar inte detta, jag känner mig ful och fet. En god vän sa till mig att han brukar njuta av att vara sämst, han motiveras av det. Han tänker - Jag ska minsann visa dom, jag ska bli så jävla mycket bättre. Jag ska komma tillbaka och visa hur man gör! Andra halvan av passet som varade i totalt cirka 70 minuter körde vi yoga, det var helt okej. Skönt. 

 

För övrigt finns det många människor som motiverar och ger energi, en eloge till dom! Jag vill avsluta med ytterligare en kommentar från en bekant:

- När andra är glada är jag gladast, När andra har roligt har jag roligast!

Jag vill vara den personen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: