Trött

Jag kom hem för cirka tio dagar sedan. Jag har varit konstant trött sedan dess. Jag bestämde mig för att åka hem till min familj i Stockholm och har varit här och myst. Inte riktigt orkat med att göra speciellt mycket. Det är inte alls likt mig. Jag har dock hunnit med en hel del grubblerier över framtiden. Med vad jag ska göra. Jag vet helt enkelt inte... Det är ganska svart och fullt med frågetecken när jag spår in i min framtid. Det är jättejobbigt. 
 
Jag har svårt att slappna av och att leva i nuet. Jag vill bara förändra och göra om. Jag längat efter en vardag. En simpel vardag att leva i, jag vill ha rutiner och jag vill känna mig lugn och tillfreds. Det senaste året har varit turbulen och fruktansvärt. Jag har gjort mycket För mycket och jag vet inte om jag har kommit någonstans eller om jag bara står här förvirrad och förstörd, mer förstörtd nu än då. 
 
På onsdag fyller jag 24 år. En sammanfattning i punktform om mitt år. 
 
  • 15/10 tog körkort, dagen efter fyllde jag år, veckan efter gjorde jag slut med mitt ex, flyttade in till min chef, slutade på Ålagille och den 11/11 flyttade jag till Stockholm, hem till mamma.
  • 3/12 Började kocka på Taverna Brillo.
  • Februari/Mars, utbränd, gick upp i vikt, slutade träna så hårt. Forstatte jobba hårt. 
  • April, provjobbade på restaurang i skåne.
  • 6/5 sista dagen på Brillo, 8/5 flytt Kivik, 10/5 Börja på restaurang i kivik.
  • 9/6 Italienresa med Felicia, praktik hos Dario i Panzano - Stycka kött!!
  • 7/7 slutade på rest. kivik.
  • 2/7 Köpte bil
  • 16/7 Började på restaurang HB, bo hos farmor & farfar
  • 17/8 tömmde lägenheten i kivik 
  • 24/8-25/8 Crossfit endurancekurs i helsingborg
  • 27/8 sluta med mjölkprodukter, allergi?
  • 9/9 Ut med Gladan
  • 3/10 hem
  • 6/10 Hem till Stockholm
  • 15/10 mitt körkort 1 årsdag!
 
Nu, som säkert inget missat, den 1 november flyttar jag äntligen in i min lägenhet. En otroligt vacker 2a! Jag går i väntans tider och är extremt otålig. Jag har svårt att leva här och nu och att njuta av det som är. Som sagt jag längtar efter en vardag som kan ge mig ett lunk, jag vill ha lite trygghet och min nya lägenhet, min borg, mitt slott tror jag kan vara en stor pusselbit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: